Asi není třeba říkat, že hlavním cílem každého podnikatele je dosažení co nejvyššího zisku. Ideální je, aby se tento neustále zvyšoval. K tomu je však potřeba, abychom získávali stále nové a nové zákazníky. Jak to ale zařídit?
Asi nejběžnějším postupem je využití některého z typů propagace. Tím se však nemusí myslet jen reklama, i když ta je mezi laickou veřejností zdaleka nejznámější, ať už se jedná o tu televizní, tiskovou či rozhlasovou.
Ovšem není to jediný způsob, jak rozšířit jméno své firmy mezi lidi. V dnešní době, kdy je internet dostupný prakticky každému, je ideální, aby propagace zahrnovala i toto médium. A to nejen formou nejrůznějších reklam, které stejně každého otravují a člověka spíše odradí. Nehledě na to, že je lze snadno zakázat pomocí doplňků jako například AddBlock.
Možností, kterou využívají především malí a střední podnikatelé, je SEO optimalizace pro vyhledávače. O co se jedná?
Zjednodušeně řečeno jde o úpravu internetové stránky firmy tak, aby při zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů byl odkaz na ni v seznamu výsledků na jednom z předních míst. Jaký to má účel?
Pokud cokoliv vyhledáváme, máme tendenci vyzkoušet pouze prvních pár odkazů. Tomu napomáhá i fakt, že jsou řazeny podle relevance, tedy podle toho, jak moc pravděpodobné je, že tam skutečně najdeme to, co hledáme. Asi nikomu by se totiž nechtělo procházet třeba deset či více stránek výsledků.
Důsledkem toho je pak zvýšení návštěvnosti dané webové stránky. A to je důležité, neboť nesmíme zapomenout, že každý z těchto návštěvníků je potenciální zákazník. Čím více jich tedy je, tím vyšší je pravděpodobnost, že si některý z nich něco koupí. A čím více lidí si něco koupí, tím vyšší máme zisk.
Teorie je samozřejmě pěkná, ale skutečně to takto funguje? Opravdu je tato metoda dostatečně účinná? Odpověď zní, že ano. Není tedy divu, že je hojně využívána. Možná ji můžete zkusit i vy.